De ondernemer: van Babyboomer tot generatie X en Y

11 August 2016

Weet u wat generatie X is? Of generatie Y? Of bent u eerder een babyboomer? Elke generatie die elkaar opvolgt, bekijkt altijd met een beetje onbegrip naar de volgende generatie die volgt. Werk ethiek is door de jaren heen sterk veranderd, van fabrieken, tot kantoren, tot de haast ‘losgeslagen’ generatie Y. Maar, deze generatie Y verandert wel het ondernemerslandschap en dat kan ook voor u als bedrijf belangrijk zijn. Mede dankzij Generatie Y is de start-up cultuur zo gewoon en groot geworden. Voor uzelf beginnen? Gewoon doen! En de hele bedrijfscultuur er om heen, met desk-hoppen, extern vergaderen, flexwerken en kantoor-units huren is ook hierdoor ontstaan. Als u niet zelf tot generatie Y behoort, dan zal u in de ondernemingscultuur veel met ze te maken hebben. Kennis hierover is dus altijd handig.  

Motivatie van een generatie

De motivatie achter een bedrijf opzetten, verschilt van generatie tot generatie. Dit komt in het geval van generatie Y vooral tot uiting in de vrije tijd/werk balans van de zogenoemde ‘millenials’. De meeste generatie Y-ers zullen eerder werken om te leven dan andersom. Dit is een enorme verandering ten opzichte van bijvoorbeeld de jaren tachtig. Dit houdt ook in dat winst maken niet op de eerste plek staat en dat vasthouden aan persoonlijke waarden en bijvoorbeeld vrijwilligerswerk ook belangrijk zijn. Generatie Y gaat veel losser om met de ondernemingsgeest. Dit creëert een hoop nieuwe mogelijkheden voor zowel gevestigde ondernemers, als starters. Tauro is een goed voorbeeld van deze flexibele en vernieuwende markt.  

Ambitie

Maar, betekent dit dat jonge ondernemers onbetrouwbaar zijn, en meer gericht op zichzelf dan commerciële vooruitgang? Niets is minder waar. Onderzoek wijst uit dat deze generatie ontzettend ambitieus is. De werkdruk is alleen anders verdeeld. Ook helpt het dat met de technologische vooruitgang de werkdruk minder wordt, waardoor er meer tijd over blijft voor andere dingen. Flexibele werkplekken bijvoorbeeld, kunnen zorgen voor minder reistijd en vergaderzalen op locatie, zorgen voor efficiënter omgaan met afstand en dus voor tijdswinst.  

Regels

Uit het onderzoek blijkt ook dat deze generatie de bureaucratie en regels niet prettig vinden. Ze zien dit als beknellend voor de vooruitgang van het bedrijf. Generatie Y gaat los om met de regels, omdat er een bepaald soort waarden al logischerwijs ingebakken zit. De bedrijfscultuur is langzaamaan aan het veranderen door de opkomt van generatie Y. Houd dit dus in uw achterhoofd als u zaken doet met die nieuwe hippe start-up.  

Tauro en Generatie Y

Tauro past precies in de wensen van de veranderende bedrijfscultuur. Werken wanneer het uitkomt, flexibel kantoor oppervlak en remote office, zijn enkele van de voordelen van Tauro. Neem vandaag contact op voor meer informatie.  

De ondernemer: van Babyboomer tot generatie X en Y lees meer

Daarom Tauro!

  • U huurt per unit
  • Flexibele contractvormen
  • Uw kantoor groeit en krimpt met u mee
  • Korte opzegtermijn
  • Professioneel serviceteam
  • Persoonlijke benadering en advies
  • A-locaties
  • Faciliteiten op maat
  • Hoog serviceniveau
  • Duurzaam ondernemen

Cookie-voorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en marketing doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid

Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.