Sales is écht een vak apart. Het lijkt misschien makkelijk, maar dat is het zeker niet. Marc van Versendaal kan het weten. Met zijn bedrijf ‘Stroopwafel effect’ geeft hij dagelijks trainingen aan groepen om de strategie te optimaliseren en sales direct te verbeteren. Sinds september 2019 huurt hij een kantoorruimte bij Tauro Statenkwartier.
Groeien in sales door het succes van uw klant? Daar kan Stroopwafel effect bij ondersteunen. Marc van Versendaal van Stroopwafel effect was vanuit verschillende management- en directierollen meerdere keren gevaagd om lezingen te geven en/of afdelingen te trainen op commerciële activiteiten. “Op een gegeven moment kwam het moment om volledig voor mezelf te gaan, na als directeur/aandeelhouder van een MKB-bedrijf veel ervaring te hebben opgedaan. Deze ervaring gebruik ik nu dan ook voor Stroopwafel effect”, zegt Marc. Stroopwafel effect bestaat uit een team van drie salestoppers, die dagelijks groepstrajecten training aan verkoopafdelingen en aan managementteams geven. Daarnaast geven ze ook één op één coaching, strategiesessies en workshops rondom sales & leiderschap.
“Wij zijn geen ‘flavor of the month’ trainingsbureau. Stroopwafel effect focust op blijvende gedragsverandering wat automatisch inhoudt dat wij starten bij het activeren van de juiste mindset, want de mindset bepaalt gedrag en dus de vaardigheden. Op vaardigheden kunt u zich zoveel focussen als u wilt, maar als de mindset niet juist geactiveerd is, is het allemaal zonde van het geld.” Marc: “Het gekste wat ik ooit heb meegemaakt? Dat de dankbaarheid van een groep deelnemers zo groot was dat ze mij voor de gein op de schouders namen. Dat was erg humoristisch en bovendien erg bijzonder.”
Stroopwafel effect is een opvallende, unieke bedrijfsnaam. “Waar deze naam vandaag komt, is een leuk verhaal,” zegt Marc. “Stroopwafel effect is twee á drie jaar geleden begonnen toen ik trainingen gaf aan accountmanagers. Tijdens deze trainingen daagde ik de groepen regelmatig uit om dagelijks het verschil te maken op de werkvloer richting collega’s en/of klanten. Door één persoon werd dit op een eigen, unieke wijze geïnterpreteerd. Hij nam namelijk ieder gesprek stroopwafels mee! Dit had positieve gevolgen tijdens de gesprekken en heeft hij daarna gepresenteerd aan de groep. Hierdoor raakte iedereen op een hele leuke wijze geïnspireerd. Het verschil maken hoeft dus niet altijd complex en uitdagend te zijn. Dat was de boodschap. Aan de hand hiervan ben ik gaan bloggen over ‘het stroopwafel effect - 10 handvatten om dagelijks het verschil te maken op de werkvloer’. Dit ging behoorlijk hard op LinkedIn en iedereen vond het geweldig. Dat was voor mij de bevestiging dat de naam een positieve werking en associatie had, waardoor ik uiteindelijk voor deze bedrijfsnaam heb gekozen: het Stroopwafel effect!”
Sinds september 2019 is Stroopwafel effect huurder bij Tauro in Den Haag (Statenkwartier). Marc: “Op een gegeven moment groeide Stroopwafel effect en waren wij op zoek naar een passende kantoorruimte. Zo zijn wij bij Tauro Statenkwartier terechtgekomen. Het kantoor van Tauro heeft een toffe, maar ook professionele uitstraling. Daarnaast waren wij op zoek naar een kantoorruimte met een mooie welkomsthal, hartelijke receptie, schone kantoorruimte, voldoende parkeerruimte en ook stilte. Tauro biedt dit allemaal.” Tauro Statenkwartier ligt nabij de unieke winkelstraat De Frederik Hendriklaan en is gemakkelijk te bereiken via auto en met het openbaar vervoer.
Een eigen kantoorruimte heeft zoveel voordelen. Het Tauro Sales Team bespreekt graag alle mogelijkheden voor u en uw bedrijf. Neem direct contact met ons op en dan gaan wij op zoek naar de beste kantoorruimte voor u, bij Tauro Statenkwartier. Bent u benieuwd wat Stroopwafel effect voor u of uw bedrijf kan betekenen? Neem dan direct contact op met Marc van Versendaal van Stroopwafel effect.