Reputatie, een toverwoord op de werkvloer

29 June 2016

Natuurlijk zijn uw werk en uw succes belangrijk, en er is een factor die hier onbewust heel veel invloed op heeft. Dat is uw reputatie. Iemand met een goede reputatie wordt over het algemeen positiever bekeken en krijgt eerder opdrachten. Een gelukje; uw reputatie heeft u zelf in de hand.

1: Wees altijd voorbereid

Belangrijke vergadering? Zorg er voor dat u goed ingelezen bent en niet een beetje. Nieuwe afspraak? Zoek iets uit over de mensen met wie u op gesprek gaat, het is belangrijk om een duidelijk kader te hebben zodat u precies weet hoe u zich hier in kunt profileren. Kennis van zaken toont bovendien respect voor de mensen om u heen.

2: Wees consistent in uw positiviteit

Natuurlijk heeft iedereen wel eens een slechte dag, maar probeer dit op werk zo veel mogelijk achter te laten en wees consistent in uw goede humeur. Zorg dat dit positivisme altijd doorschijnt in uw interacties naar anderen en u zult hier de vruchten van plukken.

3: Houdt uw beloften

Sommige mensen zeggen iets, om de positieve lading van deze woorden meteen al te gebruiken voor hun eigen voordeel. Maar deze beloften oningevuld houden is slecht. Men kan het idee krijgen dat u onbetrouwbaar bent. Of misschien bent u juist te betrokken en neemt u meer hooi op uw vork dan u eigenlijk kan hebben, waardoor u dingen beloofd die u niet na kunt komen. Ondanks dat inzet goed is, is het belangrijk realistisch te blijven!

4: Geloof uzelf!

Als u niet in uzelf gelooft dan zal dit ook uit uw lichaamstaal spreken. Mensen zullen dit onbewust oppakken en hier conclusies uit trekken. Als u zelf niet gelooft dat u terecht op een positie werkt die u verdient, hoe kunnen anderen dit dan geloven?

5: Klaag niet

Niets is zo onaantrekkelijk als een klager. Als men denkt dat u moeilijk tevreden te stellen bent zal men op een gegeven moment er helemaal mee stoppen om dit te proberen. Het is daarom belangrijk feedback op tijd en op een onderbouwde manier te geven. En het er na dan ook laten gaan, mocht dit niet meer van toepassing zijn. Ook helpt het als u nadenkt over de oplossing van het probleem voor dat u er een opmerking over plaatst. Al deze dingen kunnen helpen bij het bouwen van een goede reputatie, maar het kan zo teniet gedaan worden door slechte omgang met collega’s, roddelen en slecht geleverd werk.

Werk-etiquette en ongeschreven regels zijn belangrijk en soms ook ingewikkeld. Let er dus ook zeker op dat dit in orde is. Ook uw bedrijf zal door uw persoonlijk reputatie steeds beter in de spotlight staan. Misschien is het nodig om ons eens te bellen voor een grotere kantoorruimte…?

Reputatie, een toverwoord op de werkvloer lees meer

Daarom Tauro!

  • U huurt per unit
  • Flexibele contractvormen
  • Uw kantoor groeit en krimpt met u mee
  • Korte opzegtermijn
  • Professioneel serviceteam
  • Persoonlijke benadering en advies
  • A-locaties
  • Faciliteiten op maat
  • Hoog serviceniveau
  • Duurzaam ondernemen

Cookie-voorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en marketing doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid

Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.