De beste manier om te vergaderen

21 August 2017

Er is niets vervelender dan langdradige en nutteloze vergaderingen tijdens drukke dagen. En zeker als u degene bent die de vergadering heeft ingepland, is het beter dit niet te vaak te doen. Maar hoe krijgt u wel blije collega’s en efficiënte vergaderingen? Voorbij met de wekelijkse stand ups en check ups en andere kantoor vervuilende clichés, laten we efficiënt gaan vergaderen! 

1: Is de vergadering echt nodig?

Een vergadering van een uur met 11 personen moet niet standaard zijn op kantoor om elke vraag te beantwoorden. Het is zonde om de vergaderruimte bezet te houden op deze manier. Vraagt u zich eerst het volgende af: kan deze meeting worden vervangen voor een groepse-mail, is er een gedeelte van de vergadering niet van toepassing voor bepaalde personen in de vergadering en kunnen mensen mij mailen met voortgang in plaats van persoonlijke meetings? Besluit dan of de vergadering echt nodig is.  

2. Kleine vergaderruimte, kleine meeting

Grote vergaderingen zijn voor speciale gelegenheden. De grootste vergaderruimte van Tauro is alleen voor de grote vergaderingen en cursussen. Buiten het feit dat men minder geneigd is om op te letten, zijn grote vergaderingen ook moeilijker te volgen.Maximum 4-5 personen in een vergadering van ongeveer 60 minuten is prima. Welke vergaderruimte past hier het best bij? Via de Tauro receptie verkent u de opties van uw vestiging.  

3. Twee-derde is voldoende

Een manier om minder mensen in de vergadering mee te nemen is door de twee-derde regel te gebruiken. Zorg ervoor dat iedereen die de vergaderruimte betreedt op z’n minst met 2 van de 3 onderwerpen iets te maken heeft. Zo houdt u het relevant.  

4. Agenda

Een duidelijke en heldere agenda met punten goed aangegeven leidt tot een overzichtelijke vergadering waarin in iedereen weet waar ze aan toe zijn. Werkt een stuk beter!  

5. Limiteer onderbreking

Gebruik een voorwerp, een boek of notitieblok wat als ‘spreekstok’ fungeert. Dit zorgt ervoor dat de spreker ongestoord kan spreken en dan het voorwerp weer doorgeeft aan de volgende persoon.  

6. Laat iedereen meedoen

Als iedereen op tijd op de hoogte is van de meeting, is het ook mogelijk om input te vragen van iedereen. Vaak hebben juiste de stille mensen die normaal minder zeggen een relevante kijk op de zaken. Let er alleen wel op dat men weet dat er wordt verwacht dat men bijdraagt!  

7. Beste ruimte

Tauro vergaderruimtes zijn voorzien van alle gemakken. Ontvangst door een Tauro gastvrouw, koffie, thee en water, luncharrangementen maar ook LCD-schermen, flip-overs en in sommige gevallen videoconference mogelijkheden. Er zijn vergaderruimtes voor kleine groepen, grote groepen of een-op-een gesprekken. Als de randvoorwaarden perfect geregeld zijn, gaat de rest vanzelf!  

De beste manier om te vergaderen  lees meer

Daarom Tauro!

  • U huurt per unit
  • Flexibele contractvormen
  • Uw kantoor groeit en krimpt met u mee
  • Korte opzegtermijn
  • Professioneel serviceteam
  • Persoonlijke benadering en advies
  • A-locaties
  • Faciliteiten op maat
  • Hoog serviceniveau
  • Duurzaam ondernemen

Cookie-voorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en marketing doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid

Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.